top of page

⛵ הקיץ בא! עדכוני העונה ממפרשים ⛵

"יצאנו למסע ממרינה הרצליה. לאן שטים?! בעיקר לתוך הנפש פנימה... תודות למפרשים שפרסה בפנינו את אפשרות החוויה האדירה. ולכל אחד ואחת מכם בסיפורו האישי, כמו בהפלגה - השמש זורחת אחרי כל שקיעה הרימו עוגן ושחררו חבלים…מצאו דרככם לחוף מבטחים".


מתוך דברי סיכום מרגשים שכתבה משתתפת בקבוצה שנתית מארגון אלמנות ויתומי צהל עם סיום הפלגתם האחרונה עמנו



האביב הוא תקופה מורכבת במפרשים: יום השואה, יום הזכרון ויום העצמאות הם ימים סוערים עבור רבים מהמפליגים עמנו.

השנה בחרה קבוצת אלמנות צה"ל מארגון אלמנות ויתומי צה"ל, העוברת תהליך שנתי על סיפון הספינה, להשתתף במשט יום העצמאות החגיגי. לחוות את היום הטעון הזה מזווית חדשה, עטופים באהבה ובים.


 

משתתפת הקבוצה מספרת -


"היציאה למשט יום העצמאות עם הקבוצה הייתה מיוחדת, כיפית ומרגשת. היה בה משהו עוצמתי וחזק מחד - להיות עם המשט כולו, והמטס, והעוצמות של היום הזה, לבין פשטות מתוקה מאידך - חיבור פשוט ומוכר בין כל חברי הקבוצה, הצוות, וחיבור חדש ונעים עם בני המשפחות שלהם, שנחווה כאילו הכרנו תמיד. ובכלל, זו הייתה חוויה כמעט מתבקשת אחרי יום של כל כך הרבה כאב. כמו בוסט של אנרגיה שמילא אותנו באותו רגע".

ֿ

 

ומה בתכנית להמשך?



הספינה החברתית, נוגעת בנושאים המעסיקים את החברה הישראלית על כל גווניה ומורכבותיה. במציאות הנוכחית עם פילוגים וקרעים בחברה, עמותת מפרשים שואפת לתרום את חלקה לאיחוד וליצירת שיח מכבד ומקבל בסביבה של הקשבה והבנת האחר. בעזרת הצוותים המיומנים שלנו נוכל, יחד עם האנשים שיבחרו לעלות לסיפון, להפליג במים המאתגרים ולנווט יחד את הספינה (הפיזית והמטפורית) במטרה לחזור לחוף מבטחים מאוחדים יותר. בימים אלו אנו בתהליך איתור השותפים אשר עימם נוכל להשפיע באופן הרחב ביותר: תוכניות

מנהיגות, הכשרת אנשי חינוך פורמלי וא-פורמלי, מכינות ועוד... מבטיחים לעדכן מהים...






 

הקיץ כאן ואם יש דבר אחד שהיינו רוצים שהניוז-לטר הזה ישאיר עם קוראיו הוא "איך לחזור בשלום מהים?"


בנוסף לכללים המוכרים ובראשם השגחה צמודה על ילדים ושחיה אך ורק בחופים מוכרזים תחת עינו הפקוחה של המציל, חשוב שכל מי שמגיע לים יכיר את אחד הגורמים המרכזיים לטביעה.


זרמי פריצה אשר קיימים בכל חוף


באזור הזרם הים שקט במיוחד ומפתה להכנס למים (דווקא שם) - מה שיוצר את המלכודת המושלמת.


מזומנים להכנס לסרטון קצר של עיריית אשדוד המסביר את התופעה המסוכנת.




מאחלים קיץ נעים ומקרב, מלא ברוחות טובות


בהערכה רבה, צוות מפרשים


bottom of page